mandag 26. oktober 2009

Kubuntu 9.10

Oppgraderte idag til Kubuntu 9.10 som skal slippes om tre dager. Oppgraderingen fungerte smertefritt. Dennegang fungerte netttilkoblingen etter det jeg kunne se under hele prosessen, med unntak av at jeg selvsagt måtte boote på nytt helt på slutten av prosessen. Å bytte kjerne uten å boote måtte være neste forbedring.

Jeg tok ikke tiden, men tror det gikk med drøyt 45 minutter til nedlastning og drøyt en halv time til resten. Min medvirkning var minimal. Utenom å starte prosessen og oppgi passord var det tre eller fire ganger jeg måtte ta stilling til et spørsmål og trykke på ja/nei-type spørsmål.

Når maskinen hadde bootet viste det seg at det var noen få oppgraderinger som måtte gjøres. Det kan jo tenkes det er dette som skiller denne versjonen fra den endelige som altså slippes på torsdag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar