fredag 11. september 2009

Jeg bruker en fri lisens på mine bilder

Jeg legger ut mine bilder under en fri lisens. Lisensen jeg bruker «CC-BY-SA» tillater at bildene kan gjenbrukes også kommersielt. De kan også endres om det er nødvendig, men jeg må krediteres. Jeg tjener ingen penger på dette, men jeg er da heller ikke ute etter å gjøre en trivelig hobby til et yrke.

Bilde av Villa Capra som også kalles Villa Rotunda. Villaen ligger like utenfor Vicenza i Italia Det jeg oppnår er gleden av at noen finner mine bilder gode nok til at de kan benytte dem. Dette er et eksempel på hvordan et av mine bilder er brukt. De har tatt litt av det bildet jeg viser her, og bruker det på en helt korrekt måte.

Slik lisensiering er etter min mening langt bedre enn å legge bildene i en skuffe hvor ingen kan se eller bruke dem.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar